
De fet, quan ve a les sessions tan sols treballa aquesta matèria. Però les
ganes que li posa són increïbles. A cada proposta que li fa la psicopedagoga,
ell sempre contesta amb un somriure i amb prou rapidesa treu el llapis i es
posa a fer els exercicis, ja siguin operacions o problemes.
Ara be... quan els acaba... la majoria d’ells no estan ben resolts...
La psicopedagoga, de manera molt agradable i sense fer cap judici, li fa
veure que s’ha enganyat, li pregunta que ha pogut passar... i poc a poc, amb un
diàleg curt, el nen li arriba a contestar que no s’havia fixat massa, que ho ha
fet un poc ràpid...
“I què podem fer?”
Gran pregunta! Personalment m’agrada molt aquesta pregunta, es dona la
oportunitat a l’alumne a que pense, a que faci una proposta que segurament
seguirà perquè ha sigut idea sea, a que es pugui enganyar i sigui conseqüent
amb les seues decisions... en definitiva pense que si la solució la troba el
propi alumne hi ha més possibilitats que sigui la correcta que si la solució la
dona l’adult.
Val, davant aquesta pregunta, el nen torna a preguntar... “mmm, ho torne a
fer més espai?”
“Vols que provem?”
I en eixe moment es veu a l’alumne, que segueix amb ganes, esborrar l’activitat,
moure’s de la cadira, apropar-se a la taula i amb la mà damunt del front,
posar-se lentament a mirar els números i parlant amb veu baixeta va aconseguir
resoldre les operacions pràcticament totes correctes!
Importantíssima la motivació, com ja he dit, i en aquest cas, sumem l’atenció!
No hay comentarios:
Publicar un comentario