lunes, 17 de noviembre de 2014

MOTIVACIÓ

Seguint amb el tema que vaig encetar el més passat sobre aquella alumna que li costava entendre el que llegit, he de dir que de moment l’alumna no és que hagi millorat massa, però si que es veu un avanç a nivell motivacional.

La psicopedagoga, a banda de dedicar part de la sessió a aplicar tècniques de comprensió lectora (subratllar, resumir, buscar idees principals...) també es centra prou en augmentar la seua motivació i interès.
Per cada xicoteta cosa que fa l’alumna, ja sigui referit a la lectura d’un text o de qualsevol cosa que li conte de l’institut, sempre te una frase preparada del tipus “molt be, això està molt be, no creus?”, “segur que t’ha costat molt, però veus? Ho has aconseguit, eh?!”, “Bueno, potser no sigui la nota que volies, però mira! Has millorat des de l’anterior treball”.


Fixant-se be, totes les sessions estan repletes de frases motivacionals i alentidores, doncs pense que, a banda de ser una de les funcions d’un bon psicopedagog, és un punt clau per poder aprendre. Un alumne motivat aprèn molt millor, doncs te un interès, dedicació i concentració molt més alt que un altre que estigui desmotivat. Aquest aspecte, ha de ser un dels principals en les sessions amb xiquets o adolescents, doncs la gran majoria manquen de motivació i ganes...

No hay comentarios:

Publicar un comentario