Durant el més de setembre, vaig realitzar varies cridades per telèfons per
anar determinant els dies d’assistència al centre, els quals havien de
coincidir amb l’altra companya que també realitzaria les seues pràctiques de
manera paral·lela. He de dir que aquesta tasca ens va costar una mica, doncs la
meua disponibilitat horària no coincidia amb la de la meua companya, però al
final vàrem poder establir els dilluns i els dimecres com dies fixes per anar
al centre; encara que podrien variar alguna setmana depenent de l’assistència
dels alumnes o de les tasques que fera la psicopedagoga les quals hauríem d’observar
(per exemple, com passa un test Wisc).
Una vegada sabuts els dies, cosa que es va allargar varies setmanes,
decidirem començar les pràctiques al més d’octubre, ja que en setembre, la
psicopedagoga encara estava organitzant-se els seus horaris amb els alumnes d’anys
anteriors i amb els nous.
.jpg)
El primer dia vaig estar tot el temps darrere dels alumnes, només observant
i escoltant com es desenvolupaven les tres sessions d’aquella vesprada.
En cada sessió, varen acudir dos alumnes, adolescents, amb diverses
dificultats d’aprenentatge, que versaven sobre l’expressió oral, l’expressió
escrita, les matemàtiques i la lectura comprensiva; així com d’altres
dificultats en quan a l’organització de les seues carpetes, l’ús de l’agenda i
els hàbits d’estudi.
Em va cridar molt l’atenció la forma d’empatitzar amb cadascun d’ells, doncs
a partir de preguntes, els feia pensar sobre les seues dificultats i després
sobre possibles vies per solucionar el problema que havien trobat. Eixes idees
que ella intentava que eixiren dels mateixos alumnes, les intentava posar en
pràctica en eixe moment, fent-los un acompanyament, doncs al ser hàbits nous, eren
complicats de dur a terme pels alumnes.
Al finalitzar totes les sessions, la psicopedagoga es va seure amb nosaltres i ens va posar al dia de la problemàtica de cada alumne. Per la meua part, li vaig preguntar certs dubtes per a poder anar resolent la primera pac que portava entre mans, i la veritat es que va tindre respostes concretes, però encertades al meu parer.
Vaig eixir d'allí amb la sensació que havia estat moltíssimes més hores de les que realment portava... doncs m'havia resultat intens, però al mateix temps, tenia ganes de tornar a anar i veure com podien evolucionar eixos alumnes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario