sábado, 25 de octubre de 2014

PRIMER CONTACTE

La primera presa de contacte amb el centre de pràctiques va ser a través de la psicopedagoga i per telèfon. En aquesta primera conversa, em vaig presentar i li vaig dir el motiu de la cridada. Va acceptar la proposta de ser la meua tutora de les pràctiques de psicopedagogia cursades per la UOC i per tant, vaig poder omplir el formulari a la plataforma de la Universitat al més de juny. La psicopedagoga i jo vàrem quedar a la espera de la resposta de la Comissió de pràctiques, la qual no va tardar gaire en arribar, i sobre el més de juliol vaig fer el meu primer viatge a la Nucia, al Centre Psicopedagògic Sol.

El motiu d’aquest primer viatge era signar el Conveni de Pràctiques que ens va fer arribar la Comissió des de la UOC i conèixer-nos Maite i jo. La meua intenció també era intentar establir una mica l’horari que hauria de complir, doncs com que estic treballant en una escola com a mestra d’infantil, només disposi de les vesprades per poder assistir al centre; i si podia ser, saber quines tasques havia de fer.

La veritat es que estava una mica nerviosa abans de l’arribada al centre, però al entrar i presentar-me, aquell nervi va anar baixant. Maite disposava de poc de temps, doncs estava esperant a un alumne, vàrem poder mirar el conveni, signar-lo les dos i parlar sobre l’horari, les tasques i una mica d’organització del seu centre.

Al eixir d’allí, tenia clar que havia d’assistir, al menys, dues vesprades per setmana, per tal de poder complir les 75 hores del primer pràcticum, doncs tan sols puc anar de cinc a nou de la vesprada.  Fent els càlculs, realitzaria unes quantes hores de més, però preferisc començar anant dos dies per setmana, per si decés haig de faltar alguna sessió o coincideix amb alguna festa. El que encara no havíem pogut establir eren els dies concrets que havia d’anar, doncs també depenia d’un altra companya de pràctiques que ella tenia, i que volia intentar que anàrem els mateixos dies.

Pel que feia a les tasques, em va dir que primer faria molta observació i que depenent dels casos i dels alumnes, ja podríem fer algun altra cosa, però no vàrem concretar res. Em va estar parlant dels test d’intel·ligència que sol passar o de les entrevistes amb els pares... com a sessions puntuals que estaria be observar-les, encara que no coincidiren amb els dies que havia d’assistir; tot dependria dels dies, i vàrem quedar que setmana a setmana podríem modificar els dies d’assistència depenent dels interessos meus també.


Vaig quedar a l’espera de que em concretés els dies d’assistència i el dia de començament de les pràctiques sobre el més de setembre o octubre, perquè encara no sabia ella tampoc quan arribarien els alumnes...

No hay comentarios:

Publicar un comentario