domingo, 14 de diciembre de 2014

INTERPRETACIÓ DELS RESULTATS

Arrel dels resultats obtinguts, a l’informe que la psicopedagoga presenta als pares en una sessió posterior, també hi ha un apartat de valoració i intervenció, on s’exposa la següent informació.
Es mostren les àrees on el nen ha obtingut millor puntuació i per tant serien les àrees en les quals destaca i que li servirien per poder superar les dificultats; i per altra banda, també s’identifiquen les àrees a estimular, és a dir, aquelles en les quals ha obtingut una puntuació menor o per baix de la mitjana.
En aquest cas concret, i a tall d’exemple, les àrees serien:

ÀREES EN LES QUE DESTACA:
Memòria a llarg termini
Informació general
Comprensió verbal
Processament visual

ÀREES A ESTIMULAR
Memòria de treball a curt termini
Raonament fluït
Raonament fluït verbal
Raonament fluït no verbal

S’explica als pares que aquests resultats expliquen les dificultats que presenta el nen en les activitats diàries a classe, que li impedeixen retenir o entendre la nova informació que se li va presentant. Però també tenint en compte les àrees on destaca i per tant s’hauran d’aprofitar: el nen te facilitat de treballar amb estímuls visuals i una de les estratègies seria estudiar a partir d’esquemes per facilitar l’emmagatzemat d’informació.
La psicopedagoga fa la proposta d’intervenció entenedora per als pares, amb algunes pautes a seguir a casa, en aquest cas els diu que s’hauran de centrar en: la resolució de problemes, l’àrea verbal, l’organització i planificació i la memòria a curt termini. Ells des de casa es comprometen a fer un seguiment de l’organització a través de l’agenda, i negociar un horari flexible i estable d’estudi.

A partir d’aquesta sessió amb els pares i el compromís establert entre totes les parts, es quan començaria la intervenció allí al centre. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario