Arrel dels resultats obtinguts, a l’informe
que la psicopedagoga presenta als pares en una sessió posterior, també hi ha un
apartat de valoració i intervenció, on s’exposa la següent informació.
Es mostren les àrees on el nen ha obtingut
millor puntuació i per tant serien les àrees en les quals destaca i que li
servirien per poder superar les dificultats; i per altra banda, també s’identifiquen
les àrees a estimular, és a dir, aquelles en les quals ha obtingut una
puntuació menor o per baix de la mitjana.
En aquest cas concret, i a tall d’exemple,
les àrees serien:
Memòria a llarg termini
Informació general
Comprensió verbal
Processament visual
ÀREES A ESTIMULAR
Memòria de treball a curt termini
Raonament fluït
Raonament fluït verbal
Raonament fluït no verbal
S’explica als pares que aquests resultats
expliquen les dificultats que presenta el nen en les activitats diàries a
classe, que li impedeixen retenir o entendre la nova informació que se li va
presentant. Però també tenint en compte les àrees on destaca i per tant s’hauran
d’aprofitar: el nen te facilitat de treballar amb estímuls visuals i una de les
estratègies seria estudiar a partir d’esquemes per facilitar l’emmagatzemat d’informació.
La psicopedagoga fa la proposta d’intervenció
entenedora per als pares, amb algunes pautes a seguir a casa, en aquest cas els
diu que s’hauran de centrar en: la resolució de problemes, l’àrea verbal, l’organització
i planificació i la memòria a curt termini. Ells des de casa es comprometen a
fer un seguiment de l’organització a través de l’agenda, i negociar un horari
flexible i estable d’estudi.
A partir d’aquesta sessió amb els pares i
el compromís establert entre totes les parts, es quan començaria la intervenció
allí al centre.
No hay comentarios:
Publicar un comentario