En un parell de sessions més, la
psicopedagoga em va facilitar l’informe amb els resultats interpretats de la
prova d’aquell alumne de 15 anys.
Segons ells, li va costar una mica d’interpretar,
doncs a priori semblava tindre un bon nivell en totes les àrees analitzades. Després
d’analitzar be els resultats i les seues connexions, va poder concloure que mostrava
dificultats en emmagatzemar la nova informació, li costava donar-li sentit a
eixos conceptes nous que li estaven sobrepassant.
A l’informe vaig poder veure el CIT de l’alumne
(coeficient intel·lectual total) arrel de les puntuacions de les 4 àrees
bàsiques del funcionament intel·lectual (CV, RP, MT, VP) i de les 8 aptituds
cognitives que també analitza: raonament fluït, processament visual, raonament
fluït no verbal, raonament fluït verbal, coneixement de paraules, informació
general, memòria a curt termini i a llarg termini.
Els resultats, a mode informatiu i il·lustratiu serien els
següents:
CAPACITAT INTEL·LECTUAL GLOBAL: la seua puntuació ha sigut 109, classificat en “Promedio dentro de los
límites”. Es troba en disposició òptima per poder millorar aquells aspectes que
les puntuacions han sigut més baixes.
- COMPRENSIÓ VERBAL: Representa la capacitat per raonar la informació apresa prèviament. Àrea amb major puntuació.
- RAONAMENT PERCEPTIU: Representa la capacitat per analitzar i sintetitzar estímuls visuals i poder raonar amb ells.
- MEMÒRIA DE TREBALL: És una mica de la memòria a curt termini, representa la capacitat per agafar i mantenir informació en una situació immediata. Àrea amb menor puntuació.
- VELOCITAT DE PROCESSAMENT: Representa la capacitat per realitzar tasques simples de tipus burocràtic.
APTITUDS COGNITIVES:
A més dels 10 test principals dels WISC, al nen se li han aplicat 5 tests
optatius, per tal d’aprofundir en les seues aptituds cognitives.
- RAONAMENT FLUÏT: Fa referència a la capacitat per comprendre les operacions mentals del individu front una tasca nova que no pot desenvolupar-se automàticament. Ha puntuat a la baixa, per tant és un àrea a estimular.
- PROCESSAMENT VISUAL: Capacitat de generar, presidir, analitzar, sintetitzar, emmagatzemar, recuperar, manipular i transformar patrons i estímuls visuals.
- RAONAMENT FLUÏT NO VERBAL: Fa referència al raonament fluït, quan no es recolza en alguna cosa visual. Ha puntuat a la baixa, per tant és un àrea a estimular.
- RAONAMENT FLUÏT VERBAL: Representa el raonament fluït quan es recolza demandes de tipus verbal. Ha puntuat a la baixa, per tant és un àrea a estimular.
- CONEIXEMENT DE PARAULES: Representa l’amplitud de vocabulari, comprenent el significat correcte de les paraules.
- INFORMACIÓ GENERAL: Fa referència a la amplitud i profunditat que té una persona del coneixement acumular de cultura. És una de les millors puntuacions obtingudes.
- MEMÒRIA A LLARG TERMINI: Capacitat per emmagatzemar informació o la capacitat de recuperar la informació prèviament guardada. És una de les millors puntuacions obtingudes.
- MEMÒRIA A CURT TERMINI: Capacitat per aprendre i retenir informació immediata, i utilitzar-la en poc temps. Ha puntuat a la baixa, per tant és un àrea a estimular.
No hay comentarios:
Publicar un comentario