Les properes entrades les dedicaré una mica a parlar sobre altres funcions
del psicopedagog que no siguin tan centrades en la intervenció com he fet fins
ara, doncs aquest professional també s’encarrega d’altres aspectes, com per
exemple “les entrevistes”.
Quan una família acudeix al centre a demanar ajuda, la primera sessió que
fa la psicopedagoga és una entrevista semiestructurada seguint el guió que més
avall apuntaré, per tal d’extreure tota la informació possible i arribar alguna
conclusió, normalment, ella intenta aclarir la demanda dels pares, explicar-los
en que consisteix una intervenció psicopedagògica, i els dona un marge de temps
per a que es puguin pensar si volen seguir avant amb el procés.
El guió que sol seguir amb una entrevista amb pares és:
-
Dades
personals
-
Dades
familiars significatives
o
Esquema
familiar
o
Ambient
familiar
-
Motiu
i finalitat de la consulta
-
Dades
acadèmiques
o
ACI
acadèmica
-
Adaptació
social
Els pares, poden decidir allí mateix si volen concertar una cita per a que
vagi el nen o si seu pensin i en uns dies li donen la resposta... el que si els
ha de quedar clar, i es valora des d’aquest centre, és que un procés
psicopedagògic requereix:
-
Compromís
per part de tots els àmbits (família, escola, alumne, psicopedagog),
- Assistència
sistemàtica junt a puntualitat, dedicació i implicació en les tasques
recomanades.
-
Duració
mínima d’un any per poder veure resultats fiables.
-
Una coordinació
amb la família, i també amb l’institut, sobretot amb els tutors i algun mestre especialista.
Aquest compromís serà important que les famílies l’accepten i siguin
sabedores, cosa que ajudarà a garantir una millor intervenció amb el nen.
No hay comentarios:
Publicar un comentario