sábado, 6 de diciembre de 2014

ENTREVISTES AMB LES FAMÍLIES

Les properes entrades les dedicaré una mica a parlar sobre altres funcions del psicopedagog que no siguin tan centrades en la intervenció com he fet fins ara, doncs aquest professional també s’encarrega d’altres aspectes, com per exemple “les entrevistes”.

Quan una família acudeix al centre a demanar ajuda, la primera sessió que fa la psicopedagoga és una entrevista semiestructurada seguint el guió que més avall apuntaré, per tal d’extreure tota la informació possible i arribar alguna conclusió, normalment, ella intenta aclarir la demanda dels pares, explicar-los en que consisteix una intervenció psicopedagògica, i els dona un marge de temps per a que es puguin pensar si volen seguir avant amb el procés.

El guió que sol seguir amb una entrevista amb pares és:

-          Dades personals
-          Dades familiars significatives
o   Esquema familiar
o   Ambient familiar
-          Motiu i finalitat de la consulta
-          Dades  acadèmiques
o   ACI acadèmica
-          Adaptació social

Els pares, poden decidir allí mateix si volen concertar una cita per a que vagi el nen o si seu pensin i en uns dies li donen la resposta... el que si els ha de quedar clar, i es valora des d’aquest centre, és que un procés psicopedagògic requereix:
-          Compromís per part de tots els àmbits (família, escola, alumne, psicopedagog),
-    Assistència sistemàtica junt a puntualitat, dedicació i implicació en les tasques recomanades.
-          Duració mínima d’un any per poder veure resultats fiables.
-          Una coordinació amb la família, i també amb l’institut, sobretot amb els tutors i algun mestre especialista.


Aquest compromís serà important que les famílies l’accepten i siguin sabedores, cosa que ajudarà a garantir una millor intervenció amb el nen. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario