sábado, 9 de mayo de 2015

CONCLUSIONS FASE 4

En aquesta fase es pretenia principalment, elaborar els plans d'actuació de cada alumne, i establi els canals de comunicació amb els agents implicats, que en els nostres casos són les famílies i les escoles.

Una vegada finalitzada aquesta tasca, he de dir que no ha sigut fàcil elaborar els plans d'actuació, he necessitat varies reunions amb la psicopedagoga per tal de poder extreure les conclusions a partir dels resultats de les proves i de les anotacions de context. També és cert que amb l'alumne 3, que fou la última actuació que vaig redactar, ja tenia varies coses més clares, al menys, els punts que des d'eixe centre s'intentaven matissar, els aspectes a destacar, el tipus de llenguatge a utilitzar, les implicacions d'haver obtès certs resultats, com per exemple, veure que un alumne a la segons prova del TALE, fa errades a les síl·labes travades, fa pensar que davant d'un text li resultarà molt complicat comprendre la seua totalitat, i que quan vagi a escriure paraules llargues, tindrà dificultats. Aquesta reflexió, vaig ser capaç de fer-la quan ja portava un temps afrontant aquests informe, però he de dir que estic molt satisfeta de veure la meua evolució i poder haver elaborat aquest últim informe pràcticament de manera autònoma, amb la supervisió posterior de la psicopedagoga, i la reflexió amb ella doncs haurem de tindre la reunió amb la mare, que a dates de hui (9-5-2015) encara no hem pogut quadrar horaris entre les tres, entre altres coses, perquè la mare no està massa predisposada. 

Les altres famílies si que han col·laborat amb tot allò que ha sigut necessari. El pare de l'alumne 4, tots els dilluns es queda cinc minuts a parlar amb la psicopedagoga de com ha vist eixa setmana al fill, i quasi sempre li dona alguna indicació per a la setmana, respecte als deures o actituds que està mostrant el jove; com per exemple, "recorda-li que ha de fer els esquemes abans de posar-se a estudiar", "que mire l'agenda quan vaja a posar-se a fer els deures", "vigila l'expressió oral quan vaja a contar-te qualsevol cosa".
Els canals de comunicació amb les famílies, en els meus quatre casos, són distints respecte a la qualitat i quantitat del temps, doncs com veiem hi ha famílies que entren totes les setmanes i d'altres que les tenim a l'extrem oposat i que a pesar de les citacions que han rebut, de manera oral, no mostren iniciativa en acudir. 

La comunicació amb l'escola, la segueix fent la psicopedagoga, per disponibilitat horària com ja vaig comentar, però en aquest més no ha fet cap entrevista, doncs no ha sigut necessari, s'esperarà a entrar en el més de maig per fer les últimes valoracions junt amb els tutors de cada alumne respecte aquest curs acadèmic i poder avaluar el procés o prendre decisions. 
Respecte a la meua comunicació amb els alumnes, he de dir que després d'estar amb ells varies sessions, ja hi ha certa complicitat, sobretot amb els tres de primària, que es mostren molt contents quan venen amb mi mitja horeta, doncs segons ells "es que amb tu fem altres coses guais". Intente que les sessions siguen variades i que, encara que els hagi de passar la prova corresponent, sempre deixar uns minuts per poder dedicar-los a que ells parlem o proposen coses. Aquest temps on ells es senten lliures, s'expressen, parlen, et conten i et pregunten, és on pots seguir extraient informació, tant de forma con de contingut lingüístic i també de context, interessos, inquietuds o preocupacions; amb tot, es pot implementar molt millor el pla d'actuació. 


*Matissar que encara que publique en aquesta data, per qüestions d'accés a Internet, les fases han sigut dutes a terme en la temporalització marcada al pla de treball. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario