Segons els resultats del WISC que li vàrem passar a l'alumne 1, en aquesta fase, junt amb la psicopedagoga, vàrem extreure algunes actuacions per poder fer la intervenció, però abans hauríem de tindre una reunió amb els seus pares i transmetre una mica els resultats i les accions que anàvem a fer amb l'alumne.
Actuacions o pautes emmarcades segons els índex que estableix aquesta prova, i que serviran de recomanacions per als pares:
Comprensió verbal:
Fer-li preguntes orals després d’haver vist una pel·lícula
o un conte.
Que et conte alguna història, anècdota que li haja passat
al llarg del dia.
Raonament perceptiu:
Fer puzles, trencaclosques... sol i amb ajuda.
Jugar amb taules de doble entrada.
Memòria de treball:
Fer un diari personal per recordar que ha fet al llarg del
dia.
Jocs de memori
Velocitat de processament
Realització de tasques amb mesura de temps.
* Si les anterior recomanacions es treballen de forma adequada, poc a poc
es podrà observar que eixes tasques es durant a terme amb major fluïdesa,
millorant així la velocitat de processament de manera indirecta.
A les sessions vàrem decidir començar treballant amb els seus deures de classe, per tal d'aprofitar eixe material que en principi li és prou motivant, per anar treballant els punts dèbil que li eixen a la prova, començant la comprensió i el raonament, per ser els dos índex que major implicació tenen en les tasques de l'escola.
Actuacions :
1. Organització, expressió oral i pressa de decisions.
L'organització a l'agenda com un aspecte fonamental per poder aconseguir un esquema mental clar de les coses que ha de fer l'alumne. Després intentarem que ens vagi exposant i explicant els deures que ha de fer, quins són els més importants, o quins li costen més... i que prengui una decisió amb algun criteri, respecte per quina matèria vol començar.
2. Comprensió escrita i oral, elaboració d'esquemes senzills.
Per afrontar les matèries, intentarem crear un esquema d'actuació o de pensament, el qual li ajudarà a centrar-se en el que ha de fer i no distreure's tant, doncs aquest alumne mostra dificultats en la memòria a curt termini. Pretenem que tingui les idees clares del que ha de fer, i que es pose a fer-ho, però com? Ajudant-li a organitzar-se, comprendre la tasca que ha de fer i extreure la informació principal per mitjà d'esquemes (de claus, d'idees principals, de fletxes...) Eixos esquemes primerament li'ls farem nosaltres, ell ens el pot anar dient de manera oral i després el anirà seguint, per a que no es vegi carregat de feina.
3. Repassar, comprovar, revisar, rectificar.
Aquests hàbits són molt importants, doncs ens ajuden a assegurar-nos que hem fet be la tasca. Normalment als alumnes no els agrada parar-se a fer aquestes actuacions, doncs en quan fan l'activitat, la donen per acabada, independentment que els resultats siguin impossibles, no es paren a mirar-ho. Fer conscient a l'alumne que ha de parar-se uns minuts a revisar els resultats, ja sigui d'un problema o d'una redacció, abans d'entregar els exercicis serà una actuació important, doncs ell mateixa podrà adonar-se'n de les seues errades i poder rectificar a temps.
No hay comentarios:
Publicar un comentario