sábado, 9 de mayo de 2015

PLA D'ACTUACIÓ ALU.3

Amb aquest alumne, vàrem fer un informe una mica més extens, doncs la reunió que havíem de fer amb la mare, era més detallada, ja que no acaba d'acceptar les dificultats del seu fill davant la lectura i escriptura. 
L'alumne 3, que està cursant 3r de primària, mostra moltes dificultats, tal i com ara veurem; però la família es mostra molt negativa davant la proposta que l'alumne pugui repetir el curs, la mare està empenyada en la idea que "si li donem reforços pot seguir el curs", "jo en casa no pare de matxacar-lo". Parlant amb la psicopedagoga, decidirem que al passar-li les proves, la mare podria veure resultats més objectius, fent-li entendre que no li estem fent cap favor a l'alumne obligant-lo a fer deures des de que s'alça fins que es gita, doncs el nen està cansat i apenes te temps per jugar. 

RESULTATS DEL TALE


Nivell
Errades
Tipus d’errades
Lletres
Nivell 1
9+3 / 12
Adicció (3
Rectificació (2/1)
Substitució (6/3)
Vacil·lació (1/1)
Ch – xa. T- ta. M – mu.
B – v/b.
K – xa. Ñ-xa. K- h. Rr-ar. X-h. Rr-r.

Síl·labes
Nivell 1
6/4
Inversió (5/0)

Substitució (1/1)
Gli – gil. Tar- tra. Dri- dir. Gro. Gor. Bra- bar.
Ib- ir.

Paraules
Nivell 1
24/15
Vacil·lació (1/3)
Substitució de paraula (9/0)

Substitució (1/2)
Repetició (2/1)
Inversió (2/0)
Omissió (5/1)
Rectificació (2/1)
Abuelo
Col-cul. Leche- elche. Padre-padel
Albañil- albaxil
Afe.
Mercromina- mercromina
Hombre – hobre
gitano
Text
Nivell 3
27/8
Inversió (3/0)
Rectificació (2/1)
Substitució paraula (6/1)
Adicció (3/1)
Adicció de paraula (3/1)
Omissió (4/3)
Omissió paraula (6/0)
En general, va llegir de manera sil·làbica, lent, sense entonació, senyalant amb el dit i es va botar mig text, i dp va tornar enrere.
Comprensió Lectora
Nivell 3
2’5 punts
1 resposta correcta
3 respostes incompletes
Al llegir en veu baixa, la seguia amb el dit i se l’escoltava.

Grafisme
Tipus B

Nivell 3
10/7
Irregular
Oscil·lació
Línies anòmales
Interlínies
Zones
Superposició
Soldadura
Curves
S’observa un traç irregular, ja que no discrimina entre majúscules i minúscules.



Ortografia copia
Nivell 1
17/8
Substitució (9/1)
Omissió (5/1)
Fragmentació (3/0)

Direccionalitat de a / o
No respecta majúscules i minúscules
Ha estat prou distret, escoltant tots els sorolls. En les frases es va concentrar més.
Ortografia Natural
Dictat
Nivell 3
39/1
Omissió paraula (9/)
Substitució (4/1)
Omissió (18/1)
Addicció (2/1)
Inversió (2/0)
Unió (2/1)
Fragmentació (2/1)
El traç i la direccionalitat de les vocals o/a es confonen molt, fins al punt de no saber quines de les dues lletres ha escrit.
Ortografia arbitrària
Dictat
Nivell 3
15/8
Accentuació (3/4)
Puntuació (2/0)
Consonants (10/3)

Sintaxis
Nivell 3
15/3
Incoherència en el text
Gènere i nombre
Enumeració de paraules
Estilo telegràfic
Ordre
Omissió de paraules

Contingut expressiu
Nivell 1
1/2
Només 1 qualificatiu
Molta incoherència en el text, frases incompletes, absència de connectors i de idees.
Va escriure tres paràgrafs que no tenien sentits entres si.
Li va costar molt posar-se a escriure.
Número de oracions: 4/5
Nivell 1.

INFORME DEL TALE

Aquesta prova analitza el nivell de lectura i escriptura dels alumnes d’entre 6 i 10 anys a través de dues parts. La primera part està enfocada a la lectura, a partir de lectura de lletres majúscules i minúscules, de síl·labes, de paraules, de text i de comprensió lectora. I la segona part d’escriptura compta amb còpia de paraules i frases, un dictat i una redacció espontània.

TIPUS D’ERRADES
VACIL·LACIÓ
REPETICIÓ
RECTIFICACIÓ
SUBSTITUCIÓ
ADDICCIÓ
OMISSIÓ
INVERSIÓ
SIL·LABEIG

REGISTRE DE LECTURA

LECTURA DE LLETRES
A l’alumne se li presenta una làmina amb diverses lletres soltes que ha de llegir, pot nomenar les lletres pel seu nom o de manera fonètica.
L'alumne 3 va fer 6 substitucions de lletres de les 3 permeses en la prova, va substituir les lletres K, Ñ majúscules per /xa/, la K, X minúscula per /h/, la rr minúscula per /ar/. En 3 lletres, CH, T, M, va fer una addicció d’una vocal en cadascuna d’elles, /xa, ta, mu/ respectivament, no corresponent-se a cap forma de lectura d’eixa lletra. Va mostrar 1 vacil·lació i rectificació.
Amb tot estaria en el nivell 1, mostrant 12 errades de les 12 permeses dins d’aquest nivell, i ha fet un temps de 1’ 24’’ dels 48’’ marcats al nivell. Encara que segons la seua edat cronològica hauria d’estar al nivell 3, havent tardat no més de 30’’ i havent fet com a màxim 6 errades.
*Cal recordar que l'alumne, segons l’edat cronològica hauria d’estar en el nivell 3.

LECTURA DE SÍL·LABES
Igual que abans, se li dona a l’alumne una làmina amb varies síl·labes simples, inverses i travades, les quals ha de llegir.
Es va observar que davant les síl·labes travades, GIL, TAR, DRI, GRO, BRA va fer una inversió en totes elles, llegint /gil, tra, dir, gor, bar/. I una substitució en una síl·laba inversa IB /ir/.
Es situaria al nivell 1, amb 6 errades de les 4 permeses. Amb un temps de 35’’ dels 30’’ en eixe nivell.

LECTURA DE PARAULES
Se li dona a l’alumne una làmina amb diverses paraules, que tenen diferent grau de dificultat, les quals ha de llegir.
Es va observar una lectura prou sil·làbica, les paraules curtes, amb síl·labes simples, com MAMA, CAMA, RANA, les va llegir adequadament. Davant les paraules amb alguna síl·laba travada, feia moltes substitucions, arribant a substituir la paraules sencera per un altra paraula que tenia alguna semblança, LECHE /elche/, PADRE /pàdel/, altres vegades la paraula que llegia no tenia cap sentit DOMINGO /domincina/. També s’han observat certes omissions en paraules curtes HOMBRE /hobre/, inversions BALCÓN /blanco/, addiccions ESCRIBIR /sescribir/ i alguna rectificació mentre llegia.
Amb tot, es troba al nivell 1 amb 24 de les 15 errades permeses. Amb un temps de 4’10’’ dels 2’08’’.

LECTURA DE TEXTOS
Se li dona a l’alumne un text, del seu nivell cronològica (nivell 3) per a que el llitja a en veu alta.
Es varen observar un lectura molt sil·làbica, lenta, sense entonació i senyalant amb el dit. Mentre llegia, va fer errades molt semblants a les observades fins ara, inversions MUSEO /mueso/, rectificacions, substitucions de paraules QUIETECITOS /siestecitos/, addiccions ESPACIOSA /sespaciosa/, omissions en lectura de paraules.
Estaria al nivell 3, amb 27 errades de les 8 permeses. Amb un temps de 3’ 19’’ dels 53’’.

LECTURA SILENCIOSA (COMPRENSIÓ)
Se li dona a l’alumne un text adequat al seu nivell segons l’edat cronològica, el qual el llig en veu baixa, i després ha de contestar de manera oral 10 preguntes que li formulem.
Mentre llegia, s’observa que segueix amb el dit la lectura i que se l’escolta en veu baixeta.
Només va contestar adequadament 4 preguntes, matisant que 3 d’elles van ser de manera incompleta. En general les respostes són molt escuetes o no s’enrecordava del que havia llegit.

REGISTRE D’ESCRIPTURA
CÒPIA
En una fulla ha d’anar copiant síl·labes, paraules i frases amb la seua lletra.
S’ha observat que les grafies de les vocals A, O  minúscules es confonen, no es pot discriminar quina lletra ha escrit. Mostra alguna fragmentació en paraules llargues DROMEDARIO /dromedario/, omissions MÀRMOL /mármo/.
A nivell general barreja les minúscules i majúscules de manera indiscriminada, dificultant la grafia o el traç. Durant aquesta prova se’l va notar molt distret.

DICTAT
Adequant-se també a la seua edat, se li va fer un dictat. S’ha observat que les errades ja comentades abans (substitucions, omissions...) s’han vist reflectides en el dictat.

ESCRIPTURA ESPONTÀNIA
Se li demana a l’alumne que faja una redacció d’un tema lliure. S’ha observat que les frases són molt simples i incompletes, fent que el text final no tinga quasi sentit. Li va costar molt posar-se a escriure, i es cansava molt ràpid. 

RESUM I INTERVENCIÓ 

Errades més freqüents
Ø  Substitucions
Ø  Omissions
Ø  Inversions

Punt fort a destacar
v  El tamany de la lletra es adequat.
v  Mostra una motivació adequada per començar a treballar. (encara que has de mantenir-lo motivat)

Punt feble
o   Indiscriminació entre majúscules i minúscules
o   Falta de direccionalitat en el traç de la o/a
o   Substitució-invenció de paraules.
o   Incoherència en el text escrit.
o   Lectura sil·làbica i lenta.
o   Falta de comprensió.
o   Dificultat per donar-li un sentit al que llig.      
    
Punts a treballar
ü  Concentració i atenció
ü  Substitucions i omissions en textos escrits i llegits
ü  Coherència escrita i oral
ü  Síl·labes travades.
ü  Direccionalitat de les vocals o/a
ü  Discriminació entre majúscules i minúscules.
ü  Comprensió dels textos, frases... oral i escrit.
ü  Construcció de frases simples
ü  Fluïdesa en la lectura (lectura de síl·labes, paraules, frases i textos.)
ü  Normes ortogràfiques bàsiques: darrere de punt s’escriu majúscules. Noms pròpies en majúscula. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario