En aquesta fase ens vàrem centrar, al
llarg de varies sessions amb la psicopedagoga, en elaborar les conclusions o
interpretacions que ens faltaven d’alguns alumnes, lligat amb les actuacions
que podíem anar fent amb ells.
Amb els resultats dels test, la pregunta
és, i ara què fem? Com treballem això
que li ha eixit?
Vàrem anar poc a poc, alumne per alumne,
doncs no és tan fàcil, interpretar i planificar unes actuacions per treballar
de manera individualitzada. Vaig ser conscient de la dificultat que suposa
posar-se a connectar conceptes, idees, informació molt individual; has de
tindre una gran capacitat d’empatia per posar-se en el lloc de l’alumne i veure
com i de quina manera pot afrontar els seues punts febles.
L’alumne 4, que en altres entades tenim
els resultats dels seus tests, vàrem concloure que:
Segons els resultats del TALE
|
Segons els resultats del ELO
|
Errades més freqüents
Ø
Substitucions
Ø
Omissions
Punt fort a destacar
v Comprensió
Punt feble
o
Expressió
escrita
Punts a treballar
ü
Concentració
i atenció
ü
Substitucions
i omissions en textos escrits i llegits
ü
Coherència
escrita i oral
|
Errades a destacar
Ø
Confon
la P amb la B
Ø
Dificultats
en la memòria a curt termini
Ø
Vocabulari
simple
Ø
Construcció
de frases simples
Ø
Titubeig
Punts forts a destacar
v
Bona
articulació dels fonemes
v
Bon
nivell auditiu
v
Comprensió
oral
Punts febles
o
Vocabulari
o
Inversió
o
Substitució
Punts a treballar
ü
Ampliació
de vocabulari
ü
Organització
d’idees i conceptes
ü
Expressió
oral
ü
Discriminació
auditiva de la P i la B
ü
Lateralitat
ü
Memòria
a curt termini
ü
Comprensió
ü
Atenció
|
Els resultats de
les dues proves es complementen i
corroboren la informació donada anteriorment per la psicopedagoga, on s’observava
que l’alumne mostrava dificultats en expressió escrita. Tenint en compte els
resultats d’aquestes dos proves, a
nivell general el punt feble de l’alumne seria l’expressió tant oral
com escrita i el punt fort a comprensió oral i escrita.
No hay comentarios:
Publicar un comentario