Vos remet a l’entrada en aquest mateix
blog del dia 8 de desembre de 2014 (pràcticum l) “Aproximació al WISCH IV” per
tindre una mica més d’informació sobre aquesta prova, no obstant, en resum dir que
avalua els aspectes cognitius de l’alumne.
En el nostre procés, vàrem passar el WISCH
a l’alumne 1 durant 4 sessions. No va ser fàcil, doncs aquesta prova és llarga
i densa...
L’alumne 1 es va mostrar bastant
predisposat a realitzar les tasques que li anàvem dient: “ara hauràs de construir aquesta figura amb els cubs...”, “ara em
definiràs com tu sàpigues aquestes paraules...” o “ara m’has de dir quin dibuix
no pertany al grup...”. En l’administració de la prova vàrem intentar no
usar frases positives ni negatives davant les seues actuacions, recomanació
feta per la meua tutora. Però he de dir que m’ha resultat complicat mantenir un
llenguatge neutre, doncs pense que per defecte professional (actualment
treballe en un grup d’infantil) tinc molt automatitzats els reforços positius a
nivell oral. Així i tot, vaig mantenir un llenguatge neutre, amb frases de “tranquil”, “tenim temps”, “anem a passar a
un altre”, “fes fins on pugues”...
A pesar, com he comentat en altres
entrades, de tindre una mica de nervi per l’administració d’aquesta prova,
estic satisfeta amb la seua implementació. El que pitjor vaig portar va ser,
això de controlar el temps i escriure al mateix moment ... igual que en el
TALE, però a mesura que vas fent sessions, s’automatitza, doncs ja et saps
millor els test que vas a passar, i pots estar pendent d’altres coses, com per
exemple l’aspecte postural de l’alumne o expressiu.
He de comentar que l’alumne una de les
sessions es va mostrar una mica desmotivat, i no la vàrem fer tant llarga;
doncs vàrem preferir dedicar una part de la sessió a parlar amb ell i esbrinar
que li passava. Gràcies açò, poguérem saber aspectes del seu context social més
íntim (amics, amigues i relacions o rols...) personalment em va agradar molt
com l’alumne anava contant una mica la seua preocupació. Pense que és molt
important detectar aquestes xicotetes cosetes, dedicar-los un temps, i no
centrar-se únicament en “passar el test” perquè així ho teníem planificat, independentment
de com vinga l’alumne.
No hay comentarios:
Publicar un comentario