miércoles, 22 de abril de 2015

CONCLUSIONS DE LA FASE 3


Les proves que teníem marcades per a passar als alumnes durant la segon setmana de març, es varen allargar fins al 18 d’eixe mes. Tal i com vaig comentar en entrades anteriors, de les dos sessions programades per a passar el TALE a cada alumne, vàrem necessitar 3 sessions en l’alumne 1 i 3; i amb el WISC també vàrem necessitar més sessions per a l’alumne 1. Amb tot vàrem estar quasi dues setmanes passant les proves.

Un dels inconvenient que m’he trobat ha sigut el temps... doncs supose que per falta d’experiència, havia programat unes sessions per aquesta actuació i foren més, doncs les dificultats específiques de cada alumne va fer que anaren lentes. Per altra banda, comentar també que un dels alumnes va faltar dos sessions que teníem concretades amb la família per qüestions personals...

Els resultats de les proves els aniré penjant en altres entrades, ací m’agradaria apuntar que eixos resultats estaran contrastats amb l’observació directa dels alumnes en les sessions pròximes, doncs durant la realització de les proves com que no ens coneixien massa, se’ls notava una mica nerviosos... Aquests primers resultats ens serveixen per poder elaborar el pla d’intervenció individual, però tenint en compte que segons el que anirem observant, podrem adequar millor les actuacions i les activitats. Per exemple, a l’alumne 4, li vàrem detectar que confonia a nivell auditiu la P i la B amb la prova del ELO (que explicaré en pròximes entrades), però dubte de aquest resultat, per tant el que faré serà comprovar-ho i contrastar-ho amb alguna activitat puntual durant la intervenció, per tal d’assegurar-me i poder fer més o menys èmfasi en aquest aspecte de discriminació auditiva.

Pel que fa a la col·laboració per part de les famílies, no vàrem tindre cap tipus de problema, la xerrada que vàrem tindre per aconseguir el seu consentiment i poder passar-los les proves ens va ajudar a establir una mica de contacte. Ara ens resta transmetre els resultats a cada família amb l’ajuda de la psicopedagoga. En general les famílies s’han mostrat molt respectuoses amb els horaris i amb el nostre treball.


Seguint els indicadors d’avaluació que em vaig marcat per aquesta fase, he de dir que estic satisfeta, doncs tinc la informació lingüística necessària per poder fer la intervenció, he aconseguit el consentiment dels pares i dels alumnes, notant molta col·laboració. L’estil d’aprenentatge no ha sigut fàcil de detectar, necessitaré tindre mes sessions amb ells, i les reunions amb els mestres, seran realitzades al llarg del més d’abril per la psicopedagoga del centre, doncs per qüestions d’horari jo no puc assistir; el que si farem serà reunir-nos després per transmitir-me la informació i elaborar el pla d’actuació. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario