Aquesta prova
analitza el nivell de lectura i escriptura dels alumnes d’entre 6 i 10 anys a
través de dues parts. La primera part està enfocada a la lectura, a partir de
lectura de lletres majúscules i minúscules, de síl·labes, de paraules, de text
i de comprensió lectora. I la segona part d’escriptura compta amb còpia de
paraules i frases, un dictat i una redacció espontània.
Cal tindre totes les errades de lectura en ment, per tal de poder detectar-les mentre s’està administrant la prova a l’alumne. Els errors més generals que marca la prova, i que apareixen explicats al manual, són: vacil·lació, repetició, rectificació, substitució, rotació, addició, omissió i inversió. Aquest aspecte em sembla molt important, doncs si no sabem el que hi ha que observar, de res serveix passar aquest tipus de proves.
En quan a la part escrita, el que hi ha que observar quan fem la correcció és: el tamany de les lletres, la irregularitat, la oscil·lació, les línies, la interlineació, l’espai, la superposició de lletres, la soldadura, el traç, fragmentacions, unions; i també la majoria dels que ja hem comentat en la part de lectura (substitucions, rotacions, omissions, addicions i inversions)
Aquest aspectes són els que hem tingut en compte per poder realitzar la prova als alumnes i corregir-la. A continuació expose els resultats de l’alumne 4:
|
Nivell
|
Errades
|
PART DE LECTURA
|
||
Lletres
|
IV 0/0
|
|
Síl·labes
|
I
4/0
|
Substitució (1/1)
Omissió (2/0)
Inversió (4/0)
|
Paraules
|
IV
4/5-6
|
Vacil·lacions (3/2-3)
Substitució (1/0)
Adició (1/0)
|
Text
|
IV
6/11-12
|
Vacil·lació (3/4)
Repetició (2/1-2)
Substitució (1/1)
Substitució Paraula
(1/1-2)
|
Comprensió Lectora
|
IV
7’5/5-6
|
|
PART D’ESCRIPTURA
|
||
Grafisme
|
Tipus B
|
Per la edat que té hauria
de tindre la lletra més menuda, en puntuació tipus C.
|
IV
4/5-6
|
Línies anòmales (2/2)
Superposició (2/2)
|
|
Ortografia copia
|
III
2/2-3
|
Addició (1/0)
Fragmentació (1/0)
|
Ortografia Natural
Dictat
|
IV
9/2-3
|
Substitucions (8/1)
Omissió (1/0-1)
|
Ortografia arbitrària
Dictat
|
IV
5/5-6
|
Accentuació (2/3)
Consonants (3/2-3)
|
Sintaxis
|
IV
12/2-3
|
Omissions
Incoherència
Enumeració
perseverativa
|
Contingut expressiu
|
IV
|
Adverbis abundants
|
En aquesta taula, he intentat recollir el nivell al que ha arribat l'alumne en cada apartat, marcant els tipus d'errades i el nombre d'errades en cadascuna d'elles; també he apuntat el màxim d'errades permeses a la part dreta de la fracció (3/4)
No hay comentarios:
Publicar un comentario