sábado, 18 de abril de 2015

CORRECCIÓ DEL TALE

Aquesta prova analitza el nivell de lectura i escriptura dels alumnes d’entre 6 i 10 anys a través de dues parts. La primera part està enfocada a la lectura, a partir de lectura de lletres majúscules i minúscules, de síl·labes, de paraules, de text i de comprensió lectora. I la segona part d’escriptura compta amb còpia de paraules i frases, un dictat i una redacció espontània.

Cal tindre totes les errades de lectura en ment, per tal de poder detectar-les mentre s’està administrant la prova a l’alumne. Els errors més generals que marca la prova, i que apareixen explicats al manual, són: vacil·lació, repetició, rectificació, substitució, rotació, addició, omissió i inversió. Aquest aspecte em sembla molt important, doncs si no sabem el que hi ha que observar, de res serveix passar aquest tipus de proves.

En quan a la part escrita, el que hi ha que observar quan fem la correcció és: el tamany de les lletres, la irregularitat, la oscil·lació, les línies, la interlineació, l’espai, la superposició de lletres, la soldadura, el traç, fragmentacions, unions; i també la majoria dels que ja hem comentat en la part de lectura (substitucions, rotacions, omissions, addicions i inversions)

Aquest aspectes són els que hem tingut en compte per poder realitzar la prova als alumnes i corregir-la. A continuació expose els resultats de l’alumne 4:


Nivell
Errades
PART DE LECTURA
Lletres
IV  0/0


Síl·labes
I
4/0
Substitució (1/1)
Omissió (2/0)
Inversió (4/0)

Paraules
IV
4/5-6
Vacil·lacions (3/2-3)
Substitució (1/0)
Adició (1/0)

Text
IV
6/11-12
Vacil·lació (3/4)
Repetició (2/1-2)
Substitució (1/1)
Substitució Paraula (1/1-2)
Comprensió Lectora
IV
7’5/5-6

PART D’ESCRIPTURA


Grafisme
Tipus B
Per la edat que té hauria de tindre la lletra més menuda, en puntuació tipus C.
IV
4/5-6
Línies anòmales (2/2)
Superposició (2/2)
Ortografia copia
III
2/2-3
Addició (1/0)
Fragmentació (1/0)
Ortografia Natural
Dictat
IV
9/2-3
Substitucions (8/1)
Omissió (1/0-1)
Ortografia arbitrària
Dictat
IV
5/5-6
Accentuació (2/3)
Consonants (3/2-3)

Sintaxis
 IV
12/2-3
Omissions
Incoherència
Enumeració perseverativa 
Contingut expressiu
IV
Adverbis abundants


En aquesta taula, he intentat recollir el nivell al que ha arribat l'alumne en cada apartat, marcant els tipus d'errades i el nombre d'errades en cadascuna d'elles; també he apuntat el màxim d'errades permeses a la part dreta de la fracció (3/4)

No hay comentarios:

Publicar un comentario